Καρδιά και καλοκαίρι

Συμβουλές για την περίοδο των αυξημένων θερμοκρασιών του καλοκαιριού.
Woman in old age pointing at something

H άνοδος της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, οι διαφορετικές ασχολίες και ωράρια, οι εξορμήσεις στις παραλίες και η σημαντικά μεγαλύτερη εφίδρωση φέρνουν την καρδιά μπρος σε διαφορετικές απαιτήσεις τους μήνες του καλοκαιριού. Ειδικότερα οι καρδιοπαθείς,  είναι  πιο επιρρεπείς στο να διαταραχθεί η ομαλότητα της καρδιαγγειακής τους λειτουργίας . 

O ιδρώτας είναι ένας μηχανισμός με τον οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός αποβάλει θερμότητα με σκοπό τη διατήρηση της θερμοκρασίας του σε σταθερό επίπεδο. Για να πραγματοποιηθεί αυτό η καρδιά πρέπει να ωθήσει μεγαλύτερη ποσότητα αίματος προς την περιφέρεια (αγγειοδιαστολή) και το δέρμα (μηχανισμός θερμορύθμισης). Ως αποτέλεσμα  έχουμε τη μείωση της αρτηριακής πίεσης κάτι  που μπορεί να προκαλέσει αδυναμία, ζάλη ή και λιποθυμία. Ειδικά σε ομάδες που λαμβάνουν αντιυπερτασική αγωγή απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και πιθανή αναπροσαρμογή της φαρμακευτικής αγωγής τους.

Για να βοηθήσουμε λοιπόν τον οργανισμό μας οφείλουμε να πίνουμε περισσότερο νερό και φυσικούς χυμούς και να τρώμε ελαφρά γεύματα χωρίς πολλά λιπαρά.  Το συστηματικό περπάτημα το οποίο αποτελεί μέρος της θεραπείας των καρδιοπαθών μπορεί να αλλάξει ωράριο ή και να σταματήσει για λίγες μέρες σε περίπτωση ακραίων συνθηκών θερμοκρασίας και υγρασίας. 

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουν οι ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια, οι οποίοι οφείλουν να συμβουλευτούν τον γιατρό τους για θέματα διατροφής και πρόληψης υγρών λόγω αυξημένου κινδύνου κατακράτησης .

Καρδιά και θάλασσα….

Σημαντικό θέμα που απαιτεί την προσοχή μας αποτελεί και η είσοδος στη θάλασσα. Υπογλυκαιμικά, λιποθυμικά και υποτασικά επεισόδια μπορούν να αποβούν μοιραία αν συμβούν εντός αυτής ενώ θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν πολύ πιο εύκολα εκτός αυτής.

Άτομα μεγαλύτερης  ηλικίας  που πάσχουν από καρδιαγγειακά νοσήματα και σακχαρώδη διαβήτη οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά. Καλό είναι να μην μπαίνουν στη θάλασσα μόνα τους και να μην απομακρύνονται από την ακτή. Επίσης πρέπει να αποφεύγεται η απότομη είσοδος  και το κολύμπι σε πολύ κρύα νερά γιατί μπορεί να προκληθεί σπασμός των στεφανιαίων αρτηριών.

Το κολύμπι αποτελεί άσκηση η οποία δεν καταπονεί το μυοσκελετικό σύστημα και άρα είναι ευεργετικό για τα άτομα μεγαλύτερης  ηλικίας. Έτσι βοηθά στη διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης αρκεί να γίνεται με ασφάλεια και προσοχή.

Μιχαηλίδης Ευστάθιος, Ειδικός Καρδιολόγος
Μιχαηλίδης Ευστάθιος, MD, MSc

Μιχαηλίδης Ευστάθιος, MD, MSc

Ο Στάθης Μιχαηλίδης είναι Ειδικός Καρδιολόγος, κάτοχος Ευρωπαϊκού Διπλώματος Καρδιολογίας, Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Υπέρτασης

Μοιραστείτε το άρθρο:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Περισσότερα Άρθρα

Doing exercise at home

Σωματική άσκηση και κορωνοϊός

Τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην υγεία είναι τεράστια και αποδεδειγμένα σε πλήθος επιστημονικών μελετών. Η άσκηση λοιπόν, αναστέλλει την εμφάνιση μιας σειράς προβλημάτων υγείας, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες ανάπτυξης χρόνιων ασθενειών, αλλά και βοηθά στη διαχείριση και θεραπεία εγκατεστημένων νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Control cholesterol concept

Η Καλή και η Κακή Χοληστερόλη

Η χοληστερόλη είναι μία ουσία απαραίτητη για τη λειτουργία των κυττάρων και κατ’ επέκταση απαραίτητη για τη ζωή. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της παράγεται στο

Young Football Player

Προληπτικός Έλεγχος Νέων Αθλητών

Η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες έχει πολύπλευρα οφέλη, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, αφού ενισχύει τη σωστή σωματική και ψυχική διάπλαση. Άλλωστε  αποτελεί δείκτη  αξιολόγησης του

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Σύγχρονο Καρδιολογικό Ιατρείο
Μιχαηλίδης Ευστάθιος

Στοιχεία Επικοινωνίας

Στείλτε μήνυμα

Ώρες Λειτουργίας Ιατρείου (Κατόπιν ραντεβού)

Δευτέρα:       9:00πμ – 1:30μμ, 6:00μμ – 8:30μμ

Τρίτη:             9:00πμ – 1:30μμ, 6:00μμ – 8:30μμ

Τετάρτη:        9:00πμ – 1:30μμ

Πέμπτη:         9:00πμ – 1:30μμ, 6:00μμ – 8:30μμ

Παρασκευή:  9:00πμ – 1:30μμ, 6:00μμ – 8:30μμ